התאמת ריהוט גן בפרויקטים של אדריכלות נוף

החצר של הבית היא שכיית חמדה אמתית ובשנים האחרונות, עוברות הגינות מהפכה אמתית. בריכות דגים מפכפכות, פרחים מרחבי העולם, שימוש בעיצוב בר קיימא ומחזור, שילובים בין ישן לחדש תחת כיפת השמיים, פיסול בצמחים, גופי תאורה ייעודיים שמאירים את הדרך ועוד בשורות מרעננות.

אדריכל נוף הוא אומן של הטבע והוא יידע לעצב עבורכם את הגינה החלומית המושלמת לאקלים, הטיפוגרפיה, תנאי השטח והסגנון המבוקש. בתכנון ועיצוב הגינה יש חשיבות רבה גם לריהוט גן המתמזג במרחב, שומר על פונקציונאליות גבוהה מבלי להתפשר על אסתטיקה. אדריכל נוף מתייחס גם להיבט של ריהוט הגן, בחירתו, מיקומו ושילובו בגינה.

ריהוט גן מעוצב

כיצד הריהוט גן משדרג את היצירות של האדריכל ומהווה אלמנט ויזואלי ופרקטי בולט באדריכלות נוף בגינה הפרטית?

הגדרת מקום האירוח בגינה

ניתן לחלק את הגינה לשניים: אזור המיועד לנוי בלבד ואזור המיועד לאירוח. חשבו מראש היכן למקם את פינת האוכל החיצונית ביחס לפינות הנוי, לצמחייה ולעצים, כדי שתיהנו מחד, מצל העצים ומאידך, ממרחב תנועה בגינה ומשטח משחק שלא יפגע בצמחים. אפשר לתחום את המתחם לאירוח באלמנטים מתוך הטבע כמו שביל אבנים בגינה, אגרטלים גדולים, אדניות גינה ואפילו גמדי גינה. אלה אלמנטים דקורטיביים ששומרים על הרמוניה אך גם מייצרים סוג של חיץ בין שני האזורים.

דרך נוספת היא מסביב ליצור אווירה של טבעי פראי ובאזור האירוח – דשא גזום היטב, דק מעץ, במת עץ המורמת מהדשא ועוד. בכל מקרה, חשוב להכין היטב את השטח כדי שריהוט הגן ימוקם בבטחה וישמור על יציבות בתנאי השטח האופטימאליים להצבתו על הקרקע.

התאמה סגנונית

כדאי לשמור על קשר עיצובי בין עיצוב הגינה לסגנון של ריהוט הגן הנבחר. למשל, ריהוט גן עם אלמנטים טרופיים בגינה בסגנון טרופי או ריהוט גן בשיק מודרני שישתלב עם גינה בסגנון מודרני שלרוב מאופיינת בקווים נקיים, במראה מינימליסטי יחסית וחף מקישוטים או ריהוט בהשראה יפנית שכמעט נושק לרצפה שייראה נפלא עם גן זן יפני עם עצי בונסאי ננסיים, קני במבוק ומוטיבים יפנים שונים.

אפשר לחשוב גם על מוטיבים חוזרים מבחינת גוון דומיננטי בריהוט הגן, בספה או בכורסא שיחזור באלמנטים בגינה – עלי הכותרת של הפרחים, צבע הסלעים וכדומה. אפשר ללכת על מראה הרמוני של ריהוט מעץ או מחומרים טבעיים שיתמזג עם הטבע בגינה או להפך – לייצר ניגוד מעניין בין ריהוט אלומיניום על רקע הירוק וצמחייה.

תפאורה מהטבע

בין אם הבית שלכם פונה לנוף הפתוח או לא, הרי שגינה מעוצבת היטב בדרך מקצועית יכולה לייצר את הנוף המבוקש. ניתן להשתמש בצמחייה מטפסת על קירות בטון או בעצים וצמחים שייצרו ביחד אווירה אינטימית ומראה שירגיש כאילו אתם בחיק הטבע מבלי שזזתם מהגינה הביתית.

כדאי למקם את ריהוט הגן ממש מול "התפאורה שנוצרה" כדי שתיהנו מהמראה הטבעי בזמן הסעודה או הישיבה. גם בריכות נוי, בריכות דגים עם מסלעות או מזרקות לגינה ומפלי מים מיניאטוריים ייצרו את האווירה המבוקשת של שלווה כולל סאונד המדמה טבע פראי ויתאימו מאוד לצד שולחן האוכל, הנדנדה או הערסל.

אלמנטים שעושים הבדל גדול

שימוש יצירתי ומקורי בצמחייה יכול להוסיף נגיעות מעניינות לגינה. למשל, להציב שולחן גינה מזכוכית מחוסמת שקופה מעל אבני מדרך דקורטיביות, כדי שיופיים ישתקף מבעד לשולחן או להקיף את מערכת הישיבה שנבחרה בפסלים מסוגננים.

חלק מתכנון ועיצוב הגינה כיום כולל גם הקמת מטבחי חוץ שמשלימים את שולחנות האוכל לגינה, כך שתוכלו להגיש את האוכל לשולחן מיד עם סיום הכנתו. המטבח החיצוני בעצמו יכול להתכתב מבחינת חומרים וסגנון עם שולחן האוכל וביחד הם ייצרו חוויה קולינרית ויזואלית מעניינת בתוך הגינה הפורחת.

בבחירת ריהוט גן, חשבו כיצד הריהוט המבוקש ישתלב עם העיצוב של הגינה מבחינת גודל, תנאי השטח, הנוחות והסגנון הנבחר. בחרו ריהוט מחומרים עמידים בפני שמש ולחות לצד צמחייה המתאימה לאקלים המקומי שניתן לטפח בקלות רבה בכל עונות השנה.