כיצד לטפח ולתחזק את הגינה שלכם?

את הגינה הפרטית שלכם תוכלו לתחזק באמצעות גנן מומחה וגם בכוחות עצמכם, אך כדאי להיערך לכך כראוי.

גינה מטופחת היא שכיית חמד המוסיפה לכל בית. אולם מלבד ההשקעה הראשונית הנדרשת בעיצוב ותכנון הגינה והקמתה, יש צורך בתחזוקה שוטפת, כדי לשמר את המצב הקיים. השאלה כיצד לטפח ולתחזק את הגינה שלכם, תלויה במספר מרכיבים. המרכיב הראשון הוא גודל הגינה והיקף הצמחייה הקיים בה.

המרכיב השני הוא סוג הצמחייה שבחרתם לשתול בגינה, והאם מדובר בפרחים, שיחי נוי, עצי פרי וכן הלאה. המרכיב השלישי מתייחס למשטח הגינה וכיצד בחרתם לרצף אותו. לא דומה תחזוקה של דק לתחזוקה של רצפות וכמובן שאין מה להשוות בין תחזוקה של דשא רגיל לדשא סינתטי. המרכיב האחרון קשור לגורם שאמור לבצע את עבודת הטיפוח והתחזוקה.

עיצוב גינה יפות ויוקרתיות

תחזוקה עצמאית או גנן מומחה?

אין ספק שחלק גדול מן הפעולות, ניתנות לביצוע על ידי בעלי הגינה, ורובן אינן מצריכות מאמץ רב. גריפת עלים ואיסופם ביחד עם שאר הפסולת לתוך שקיות אשפה, השקיית צמחים, כיסוח דשא ופעולות רבות אחרות. אך כאשר מדובר בגינה בעלת סוגי צמחייה רבים, שתוכננה ועוצבה על ידי גנן מקצועי, מומלץ להיעזר בשירותי הגנן גם לצורך המשך התחזוקה וטיפוח הגינה לאורך השנים.

גנן מקצועי ידע באיזה תערובת דשן מומלץ להשתמש ומהיכן להזמין, כיצד לטפל בעצי פרי ואיך לעודד את צמיחתם של עשבי תיבול, ירק ופרחי נוי. כמו כן, לגנן יש את כל הציוד הנדרש לטיפול בגינה, כולל ציוד חדיש ומשוכלל שעלול לעלות לכם לא מעט כסף.

עיצוב גינות נוי

לתחזק גינה באופן עצמאי

לעתים אין את האפשרות הכלכלית לשכור את שירותיו של גנן מקצועי, או שיש סיבות אחרות. אולם, אם בכל זאת החלטתם לטפח ולתחזק את הגינה שלכם באופן עצמאי, כדאי שתקדישו לכך את הזמן הנדרש, באופן יומיומי או אחת לשבוע, תלוי בגינה שלכם. את ההסבר הראשוני מומלץ בכל זאת לקבל מגנן מנוסה ובעל ידע, שיוכל להנחות כיצד להתייחס לכל חלק בגינה באופן ספציפי, באיזו תדירות להשקות כל צמח והוראות נוספות. לאחר מכן, תצטרכו להצטייד ולרכוש ציוד לגינה, כמו מגרפה, את, מעדר, דשן, זרעים, טפטפות או ממטרות, משפך, ואם מדובר בדשא רגיל יש צורך לרכוש גם מכסחת דשא.

נקודה חשובה נוספת קשורה לניקיון הגינה. מלבד ניכוש עשבים ואיסוף פסולת, יש צורך לנקות חלקים ואזורים ברחבי הגינה, כמו גדר, פרגולה, רצפות, דק או שביל אבנים מרוצף. את הניקיון חשוב לבצע באמצעות חומרי ניקוי מתאימים, שאינם מזיקים לצמחייה. כדאי ומומלץ גם לרכוש חומרי ניקוי ירוקים, שאינם מחלחלים לאדמה ומזהמים את הסביבה.

באמצעות תחזוקה שוטפת ומתאימה, תוכלו לשמור על גינה מטופחת ונעימה, ולגרום לבני הבית ליהנות מהגינה בצורה מקסימלית.