מהי בעצם אדריכלות נוף?

תחום אדריכלות נוף עוסק בעיצוב ותכנון של חללים פתוחים, וזאת בשונה מאדריכלות פנים העוסקת בתכנון מבנים, בניינים וכו'. אדריכלות נוף חותרת לאיזון בין פיתוח הסביבה הבנויה, שהיא למעשה אדריכלות פנים לבין בחלל הטבעי והיא מכילה היבטים מסוימים המאפיינים את תפקידו של אדריכל נוף. בתחום זה מעצבים ומתכננים חללים פתוחים כגון – פארקים ציבוריים, גינות פרטיות, חצרות וגינות של מוסדות ציבוריים או פרטיים, כיכרות, גנים ושמורות טבע, כבישים ותשתיות, מתחמי תיירות, מתחמי ספורט, שטחי מראה, טיפוח גנים בוטניים וכו' בהתאם לאופי הסביבה והתרבות המקומית.

אדריכלות נוף יוקרתית - גני עד

תפקידו של אדריכל נוף

אדריכל נוף לומד את התחום כ- 5 שנים במכללות ובתי ספר שונים ורק לאחר מכן הוא יכול לעסוק בתחום. ישנה חשיבות רבה לתפקידו של אדריכל נוף ועליו לשלב בין חשיבה יצירתית ויכולת הסתכלות על התמונה המלאה בכל פרויקט לצד ידע טכני רב שישמש אותו לבחירה נכונה של חומרים במהלך תכנון הפרויקט. במהלך תפקידו עלי לתת את דעתו בכל הקשור לאקלים סביבתי, תשתיות, מפגעים סביבתיים וכו'. בשנים האחרונות תחום זה התפתח פלאים ונראה כי רבים מתעניינים בלימודי אדריכלות נוף בשל הביקוש הרב שיש בשוק לתפקיד זה.

אדריכל נוף – הדרך לשלב בצורה נכונה את הטבע לסביבה

ניתן לומר כי התיאור הנכון של אדריכלות נוף היא – תכנון ועיצוב היחס הנמצא בין המבנים לקרקע ולנוף סביב ובין האדם לטבע או לסביבתו העירונית. למעשה, יש צורך למלא את החללים הריקים הללו בצורה מסוימת על מנת שהם ישתלבו בצורה מיטבית עם הסביבה. לראיה לכך, בונים פארקים וגינות שיאפשרו מראה ירוק של טבע בין לבין ובכל להרוויח חלל במראה כפרי גם בסביבה עירונית אורבנית. כמו כן, את החללים הללו ניתן לצבוע בירוק גם בגינות פרטיות, ולכן ישנם בעלי בתים אשר נעזרים באדריכלי נוף על מנת שיתכננו עבורם גינה מרשימה בביתם על כל האלמנטים הנחוצים למראה קסום של טבע בביתם. ללא ספק סיוע באדריכל נוף בעת תכנון לעיצוב גינה יכול להביא לתוצאות אסתטיות ומרשימות, כאלו שיאפשרו לעלי הבית לזכות בגינה קסומה.

המאמר נכנס באדיבות חברת "גני עד – עיצוב גינות" למידע נוסף אודות החברה > לחצו כאן


כל הזכויות שמורות גני עד עיצוב גינות 2017 אקסטרה קידום אתרים | בניית אתרים
חייג עכשיו