נושאים לקחת בחשבון בעיצוב הגינה

כל פרויקט עיצובי של חלל דורש מאתנו תכנון מוקפד, כך גם בעיצוב גינה. על מנת שהגינה שלנו תראה מטופחת ויפה נזדקק לתכנון מקצועי ומדויק. גינות מעוצבות משמע גינות שיש בהן אווירה שתואמת את צרכיהם של הדיירים, שמבטאת את חזונם, שמעוצבת בהתאם לעיצוב חלל הבית ומתחשבת בסגנונו ויודעת למקסם כל פיסת שטח ולהפוך את הגינה לחלום ירוק ומטופח.

זאת ניתן להשיג כאמור באמצעות אדריכל נוף או מעצב גינות שילווה את הפרויקט מתחילתו ועד סופו. כל גורם שבו תבחרו ישתף את הדיירים בכל צעד ושעל ויתייעץ איתם לגבי כל בעיה שעולה או כל הוצאה שלא נלקחה בחשבון, כמו לדוג' הדברה אלקטרונית וירוקה במקרה של הרחקת מזיקים או כל בעיה שיכולה לצוץ בעת ההקמה ויש צורך לחשיבה משותפת על מנת לפתור אותה. רק בדרך זו תוכלו להשיג את הגינה שעליה חלמתם מאז ומעולם.

עיצובי גינות שונים ומיוחדים

כיצד מתבצע תכנון גינות?

כשניגשים למלאכת העיצוב חייבים להתחשב בכמה אלמנטים. בתחילה בודקים את תנאי השטח וכיצד הם תורמים לנו – הטופוגרפיה, כיווני השמש, סוג האדמה ועוד. כמו כן, יש לבדוק איך גורמים להרחקת חיות לא רצויות שעולות לפלוש לגינה.

במהלך שיחה עם המשפחה שעבורה תעוצב הגינה, חשוב לברר מה הציפיות של כל אחד ואחד, איך הם רואים את הגינה שלהם, מה הם ירצו שהיא תכלול, ורק בהתחשב בכל אלה מתכננים את הצמחייה שתשתלב בתוכה, את סוג החומרים שיבלטו בגינה ועוד. הדיירים יחשפו גם לכל האלמנטים הבסיסיים בגינה מעוצבת כגון: מערכת ההשקיה, תאורה של גינה, פינות ישיבה, אזורי אירוח, אזורים אינטימיים, אזור משחקים, פינת ברביקיו, כשכל אלה ישתלבו בהרמוניה מפוארת.

דקים ופרגולות בגינות

רעיון עיצובי

כל תכנון כאמור של גינה מתחיל מקונספט שאותו מגבשים המעצבים בשיתוף עם הדיירים. מגדירים את הסגנון העיצובי של הגינה יש גינות יוקרה, יש גינות בצביון כפרי, גינות בסגנון ים תיכוני, טוסקני או מודרני ועוד. מגדירים את גודל העצים והצמחייה ועוד. תכנון טוב ומהודק יביא לתוצאות משולמות. אמרו את דעתכם על הסגנון ובדקו אם הוא ממשיך את הטון העיצובי של חלל הבית ורק לאחר מכן תאשרו את הסגנון שהחלטתם, בצורה כזו תוכלו להתקדם לעבר גינת החלומות שתמיד שאפתם להשיג.

יישום התוכנית הגינה היא חלק בלתי נפרד מכל שטח הבית שלכם והיא תשמש אתכם במהלך שעות היום רבות, חשוב שהעיצוב שלה יהיה פונקציונלי ופרקטי יחד עם היופי וההדר שהיא משדרת. בשלב ההשמה יש להיצמד לתוכנית המשורטטת: לשבח את האדמה, לשתול את השתילים, לבנות את הריצוף את הפרגולה, להתקין את מערכת ההשקיה, להציב את התאורה, לדאוג לכל הגנה מפני מזיקים, להציב מוצרים להרחקת יונים, לרכוש את הריהוט ולהכניס את האלמנטים והתוספות העיצוביים כגון: מפל מים, בריכת דגים ועוד.