5 פעולות פשוטות לעיצוב הגינה שישדרגו את הלוק שלה

אנשים רבים חולמים על בית עם גינה ורואים במרחב הפתוח שמחבר את חללי המגורים עם הסביבה ערובה לחיים עם איכות גבוהה במיוחד. הפוטנציאל של גינה פרטית אכן רב, אבל חשוב לא רק לממש את החלום אלא גם לתחזק אותו – ולהבטיח שהגינה אכן מרנינה וממלאת את הלב בסיפוק. בפרט מומלצות 5 הפעולות הפשוטות הבאות:

עיצוב גינות ואדריכלות נוף עם ריצוף חוץ מרשים

1. פרגולה נעימה

פרגולה היא תוספת מבורכת לכל גינה, ובפרט מומלצת פרגולת עץ שמקרינה סביבה אנרגיות מבורכות של שורשיות, חוסן, רוך והרמוניה. פרגולות מאפשרות לבני הבית ליהנות מהגינה לאורך כל שעות היום, כולל בימות הקיץ הלוהטים ובשעות שבהן חשיפה לקרינה ישירה מהשמש עלולה להיות מסוכנת. בנוסף פרגולות עץ תורמות יופי רב לכל גינה.

2. תאורה מחמיאה

תאורה לגינה מאפשרת לנו ליהנות מהמרחב הפתוח גם בשעות שאחרי השקיעה, ובנוסף הן מושכות את תשומת הלב הרצויה לכל פינה בגינה (למשל עץ רב רושם במיוחד, מסלעה מושקעת, מפל משובב לב וכו'). כמו כן גופי התאורה מהווים בעצמם פריט דקורטיבי. חשוב לתכנן במדויק את מיקום הספוטים ואת סוג גוף התאורה בכל מקום.

3. אדניות עם פרחים בשלל צבעים

גם בגינות גדולות שבהן צומחים שלל צמחים מכל הסוגים כדאי להקצות מקום מסוים לאדניות מאורגנות ובהן פרחים בגוונים שונים – הריכוז של הצבע העז והריח המשכר של הפרחים ישדרג משמעותית את הגינה, ובנוסף קל יחסית להשקות את כל אותם פרחים שמרוכזים באזור אחד.

4. גיזום עצים

עצים תמירים וחסונים הם מוקד עניין ויופי בכל גינה. לכאורה המצב הטוב ביותר הוא לתת להם לגדול באופן טבעי, אבל כדאי לזכור שצמיחה לא מבוקרת עלולה להפוך את העץ למטרד לשכנים או לסכנה לחוטי חשמל וכו'. בנוסף, גיזום הענפים הופך את העץ לא רק לאסתטי יותר אלא גם לבריא יותר ועל כן גדל הסיכוי שהוא יספק לכם צל ונחת לאורך שנים רבות.

כשמחפשים שירות כריתת עצים מחיר הוא פקטור משמעותי, אבל במקביל חשוב לוודא שמדובר באנשי מקצוע מנוסים שלא יפגעו בעץ. עוד כדאי לקחת בחשבון שאם ברצונכם לכרות עץ לגמרי, כלומר להוציאו מהגינה, במרבית המקרים נדרש לשם כך אישור מפקיד היערות באזור מגוריכם.

5. ערוגת תבלינים

עוד דרך פשוטה ויעילה לשדרג את הגינה היא ערוגת תבלינים. ערוגה שכזו מפעילה את חוש הראייה של כל מי ששוהה בגינה, את חוש הריח ובמקרים רבים גם את חוש הטעם שהרי את התבלינים ניתן לנצל גם לטובת המאכלים שאתם מכינים.