שילוב מטבח חוץ בגינה

מי שמתכנן לעבור לגור בבית שיש בו גינה צמודה כבר בטח יודע שעל מנת שהגינה תהיה יפה ומעוצבת בדיוק על פי הטעם האישי וההעדפות האישיות שלו – צריך שאת תהליך העיצוב ילווה איש מקצוע הבקיא בתחום ומנוסה בו. כבר לפני לא מעט שנים חלחלה ההבנה שעיצוב גנים הוא תחום נפרד העומד בפני עצמו ואין לו שום קווי דמיון לתחומי עיצוב אחרים. לכן אי אפשר לעצב גינה על פי העקרונות של עיצוב חלל פנים הבית ובעזרת מעצב גינות מקצועי ומנוסה – אפשר להקים גינה לא פחות ממרהיבה שתהיה מלאה בחידושים ואלמנטים מקוריים, ייחודיים ויפים.

אחד האלמנטים החדישים ביותר בתקופה האחרונה בעולם הגינות והחצרות הוא מטבח חוץ. בדיוק כמו שזה נשמע – מטבח חיצוני, מאובזר ובעל כל האפשרויות בדיוק כמו המטבח הרגיל שממוקם בתוך הבית. מי שאוהב לשבת בחוץ, ליהנות ממזג אוויר נעים רוב ימי השנה, לארח בני משפחה, חברים, שכנים ומכרים בגינה וכמובן לבשל ארוחות גורמה מיוחדות במינן ולא להתפשר על הכנת המזון במטבח והוצאתו החוצה אל הסועדים הממתינים בגינה. כיום אפשר לעצב מטבחי חוץ בכל צורה או סגנון ובלבד שיתאימו לטעם האישי של כל מי שמעוניין בהם.

עיצוב גינה עם מטבח חוץ

איך בונים מטבח חוץ?

כאמור – לשלב ההקמה של המטבח חייב להיות הבא בתור לאחר תכנון מוקפד. צריך לקחת בחשבון הימצאות נקודות חשמל ומים, חיבור לתשתית הגז ועוד. המטבח שבגינה צריך לאפשר את כל הפעולות הבסיסיות לכל הפחות, והמטבחים המשודרגים והחדישים יותר אפילו יאפשרו לא מעט טכניקות בישול מיוחדות ומקוריות.

המטבח אמור להכיל מספיק חלל אחסון עבור כל כלי האוכל והגשה הדרושים וכמובן של הסכו"ם, הכוסות ושל חומרי הניקוי. במילים אחרות – המטבח שבגינה אמור לתפקד בתור מטבח לכל דבר ועניין ולא להוות מטבח משני לזה הממוקם בתוך הבית פנימה.

איך מעצבים מטבח גינה? מתחשבים בכמה עקרונות ופרמטרים חשובים:

  • טעם והעדפות אישיות של מי שגר בבית.
  • פונקציונליות ופרקטיות – המטבח צריך להיות מרווח דיו ונוח לשימוש ותפעול.
  • עיצוב – התאמה מושלמת של המטבח לשאר אזורי הגינה ושמירה על סגנון עיצובי אחיד עם אזורים אחרים גם בתוך הבית.
  • ניצול יעיל של שטח הגינה והתחשבות בנתונים שלה – מידות, גודל, סמיכות לחנייה או גדר ועוד.
  • הקפדה על עיצוב בטוח השומר על שלומו של מי שיעבוד במטבח וגם עבור אלה שישהו בסמוך.

מטבח בגינה הוא שדרוג עצום לבילוי בגינה עבור כל אדם בכל גיל. לא צריך להיפרד מהאורחים, לא צריך לאכול את האוכל לאחר שכבר התקרר ולא צריך להתרוצץ הלוך ושוב בין הגינה לבין המטבח שבתוך הבית. המטבח החיצוני ישדרג את השהייה בגינה ויהיה הרבה יותר נעים להישאר בחוץ ביחד כאשר כל מה שצריך נמצא ממש בהישג יד.