מהי גינה אקולוגית ומה היתרונות שלה?

רבות מדובר בשנים האחרונות אודות גינה אקולוגית כחלק ממודעות הולכת וגוברת לנושא של שמירה על איכות הסביבה ומשאבי הטבע הסובבים אותנו. הגינות האקולוגיות – כפי שניתן להבין מהשם שלהן – אלה גינות שקיימות בהן כמה מערכות חיים המתקיימות זו לצד זו, תומכות זו בזו ואפילו תלויות זו בזו. גינות אקולוגיות ניתן למצוא במרכזי הערים ובעזרתן ניתן להמחיש את הצורך הקיומי לשמר צורות חיים שונות, לכבד את הסביבה ובעלי החיים שנמצאים וחיים כאן ביחד עם בני האדם.

כיום ניתן ללמוד רבות אודות עיצוב גינה ירוקה גם כגינה שצמודה לבית ועתיד להיות בה שימוש על ידי בני המשפחה כולם. עיצוב גינה אקולוגית מתאים עבור מי שלא מעוניין שהגינה שלו תשמש אותו באופן חד צדדי אלא שהוא יוכל גם לתמוך במערכות חיים אחרות בעת השימוש בגינה או בעצם ההקמה שלה. בגינות אקולוגיות רבות חיים גם בעלי חיים יבשתיים או דגים ובעלי חיים המתקיימים בבריכות נוי ויש שימוש חוזר במים או במערכות סינון של פסולת מבעלי חיים אלה.

גני עד אדריכלות נוף ועיצוב גינות אקולוגיות

איך מעצבים גינה אקולוגית?

חשוב מאד לדעת שיש מידע רב אודות הגינות האקולוגיות ואין הן מתאימות בכל מקום או עבור כל לקוח. עיקר השימוש בהן כיום כגינות נוי באזורים עירוניים ציבוריים כחלק מפארקים גדולים וזאת על מנת שתושבי המקום יוכלו ליהנות גם מהיופי שהן תורמות לאזור כולו וגם ללמידה אודות מערכות חיים מקבילות הקיימות כל העת ולעיתים אין מודעות אליהן. עיצוב גינה אקולוגית מצריך המלצות, טיפים ודעות של אנשי מקצוע על מנת לוודא שהגינה אכן תמשוך אליה את בעלי החיים או כאלה שיביאו במיוחד יוכלו להתקיים ולהקים בה את ביתם החדש.

עיצוב גינה ירוקה יכול לתרום רבות לילדים צעירים בהבנת מושגים אודות המערכת האקולוגית הגלובלית, כאשר ניתן להתרשם ממנה, גם אם בזעיר אנפין בצורת גינה שגדלים בה חרקים או בעלי חיים קטנטנים. בזכות הגינות האקולוגיות עדיין קיימים לא מעט סוגים של בעלי חיים שאולי היו נכחדים מהעולם בשל היעדר מקומות הולמים ומתאימים לחיות בהם.

לקריאה אודות תכנון גינה אקולוגית מושלמת > לחצו כאן

להמשך קריאה אודות גני עד – עיצוב גינות יוקרה


כל הזכויות שמורות גני עד עיצוב גינות 2017 אקסטרה קידום אתרים | בניית אתרים
חייג עכשיו