המדריך השלם לתכנון גינה אקולוגית מושלמת

תכנון גינה אקולוגית הוא משימה מאתגרת מאד שלא רק נושאי גינון וצמחייה נלקחים בה בחשבון. גינה אקולוגית – כפי שניתן להבין מהשם שלה – היא גינה שאינה מקיימת או מתקיימת בזכות עצמה בלבד אלא תומכת גם במערכות חיים אחרות, בין אם של סוגי צמחייה שונים ובין אם של בעלי חיים שונים. כיום ישנם אנשי מקצוע רבים מהתחום של עיצוב גינות שמבינים את הזיקה לתחום זה ואת הרצון לבטא את האהבה לסביבה דרך עיצוב גינה ירוקה ויודעים איך לעשות זאת תוך שמירה על עקרונות של סביבה ירוקה.

כאשר מחליטים לבחור בתהליך של עיצוב גינה אקולוגית, צריך כאמור להיות מלווים על ידי איש מקצוע שזהו תחום העיסוק שלו. הוא צריך להגיע אל המיקום המיועד לגינה, לבדוק את טיב הקרקע והתשתיות ולתת עצות והמלצות איך יהיה הכי נכון וכדאי להקים את הגינה, אילו מערכות חיים תהיינה מתאימות בה וכמובן איך לבצע את הקמת הגינה הלכה למעשה. מדובר בלא מעט משתנים ושיקולים וכמובן שצריך לדעת בדיוק באילו חומרים אפשר לעשות שימוש על מנת לוודא שמערכות החיים אכן תתמוכנה זו בזו.

עיצוב גינות פרטית עם אדריכלות נוף

מה כוללת גינה אקולוגית?

כאשר מתבצע תהליך של תכנון גינה אקולוגית צריך לקחת בחשבון הרבה דברים – מיקום הגינה והגודל שלה, אילו מעלי חיים או סוגי צמחייה מעוניינים למקם בה, אילו תשתיות דרושות על מנת לוודא שהצמחים ובעלי החיים מקבלים את מה שדרוש להם על מנת לחיות וכמובן וידוא שפעולות תחזוקה תתבצענה על פי הצורך וההמלצות של אנשי המקצוע שתכננו ובנו את הגינה.

ברוב המקרים מדובר בכמות של אדמה וחול, מערכת מים הממחזרת את עצמה ולעיתים עושה שימוש חוזר גם במים שהגיעו ממקור נוסף (מי השקיה או שימוש ביתי), בריכת נוי שחיים בה דגים לצד בעלי חיים המתגוררים במים, אוספים פסולת ושומרים על סביבת מחיה נקייה בתוך המים), עיצוב גינה ירוקה ייקח בחשבון צמחים שיכולים להתקיים ממי הבריכה או מים שכבר היה בהם שימוש וכאלה שיוכלו גם לצמוח וגם לספק מזון ומחסה לבעלי החיים.

להמשך קריאה אודות עיצוב גינות פרטיות


כל הזכויות שמורות גני עד עיצוב גינות 2017 אקסטרה קידום אתרים | בניית אתרים
חייג עכשיו