חשיבות הדברה ירוקה

כבר כמה שנים שגוברת המודעות בעולם חשיבות השמירה על הסביבה שלנו. ניתן להרגיש את השינוי מתחולל בכל תחום ותחום. גם בעולם ההדברה שמתעסק עם חומרים כימיים ורעילים מורגש שינוי מהותי.

בעבר ההדברה עשתה שימוש בחומרים שפוגעים בקרקע או בחיות מחמד בשל הכימיקלים שהכילה. אך היום הכול השתנה ומומחים נאלצו לגלות שיטות ואלטרנטיבות ירוקות יותר.

הדברה ירוקה

הדברה ירוקה- ביו באגמשמעות של ההגדרה "הדברה הירוקה" היא למנוע ולמזער ככל שניתן את הנזק לסביבה ולמגר את הימצאותם של המזיקים בשיטות אלטרנטיביות ובתמצית מזערית של רעלים. קיימת היום עדיפות ושיטות רבות להרחיק את המזיקים מאשר לנסות להמית אותם. אך גם אם אין ברירה ההמתה היא מאוד ספציפית למזיק עצמו ולא מסכנת שום יצור חי אחר. בהדברה הירוקה הנזק לסביבה כמעט לא קיים. לחומרי ההדברה הירוקה המרוססים בחלל, יש נטייה להתפרק מאוד מהר וכך הם לא גורמים נזק ולא מהווים סכנה לטבע; כמו לקרקעית האדמה על ידי חלחול של כימיקליים או לחיות המחמד שיכלו לשאוף את הרעלים ולהזיק להן.

שיטות הרחקה – ירוקות

מזיקים כגון עכברים, תיקנים, נמלים ועוד כאלה ואחרים, מחפשים מזון בכל מקום שמאפשר זאת לכן חשוב תמיד לשמור על ניקיון בסביבה שיש בה מזון, אחרת פירורים ושאריות מזון יגרמו למזיקים להגיע וכך גם להתרבות. דבר נוסף שכדאי מאוד לעשות הוא לסתום כל מיני סדקים וחריצים בבית על מנת שלא יסתתרו שם מזיקים שונים. שם הם מוצאים לרוב מסתור ונוטים להתחבא שם.

ניתן גם לשלב מעט חומץ בשטיפה של הבית, הריח מרחיק את מזיקים. שיטה נוספת היא מלכודות שאיתן ניתן ללכוד את המזיק ולשחרר אותו בסביבה
הטבעית לו. אפשר ורצוי לרשת את הבית זה מונע מכל מזיק כניסה מהחלונות ומהדלתות, במידה ומדובר בבית פרטי. מזיקים נכנסים מהדלתות במהירות שלא תמיד ניתן לחוש בה לכן רשתות יכולות בהחלט למנוע את חדירתן.


כל הזכויות שמורות גני עד עיצוב גינות 2017 אקסטרה קידום אתרים | בניית אתרים
חייג עכשיו