מה ההבדל בין אדריכל נוף למעצב גינות?

מעצב גינות הוא חלק משמעותי בתכנון ועיצוב הבית ומקנה לדיירי הבית ליהנות מפינה קסומה וירוקה בטריטוריה הפרטית שלהם. אולם, על מנת להגיע לתוצאות מוצלחות, מומלץ להיעזר במעצב גינות מיומן המכיר היטב את התחום על מנת שיתכננו עבורכם גינה חלומית כמו שחלמתם. בתהליך עיצוב הגינה יש צורך לשים לב לפרטי פרטים, החל מכיוון השמש, בחירת צמחים ועצים המתאימים לעיצוב והגודל של החלל ועד שימת לב לגובה העצים והתוצאה הסופית המתקבלת. בעלי המקצוע לצורך תכנון הגינה יכול להיות מעצב גינות או מעצב נוף, כאשר ישנו הבדל מהותי בין השניים, ולכן חשוב לדעת מקרוב את הקישורים של כל אחד מהם כדי להזמין את בעל המקצוע הטוב ביותר.

אדריכל נוף מקצועי עם גני עד

תפקידו של אדריכל נוף

אדריכלות נוף הוא מקצוע לכל דבר אותו לומדים אדריכלים 5 שנים במוסדות לימוד ובמהלך לימודיהם הם מתמקצעים במגוון רב של נושאים הקשורים לבנייה תקנית, סוגי חומרים, ראיה כוללת של התמונה והתאמה של החומרים לגינה על פי האקלים ותנאי הסביבה. אדריכלי נוף יכולים בתום הלימודים לעבוד במגוון פרויקטים הקשורים לאדריכלות נוף כמו – תכנון ועיצוב גינות ציבוריות או פרטיות, פארקים, טיילת, כיכרות, גינות מיוחדות, מדרכות ובעצם כל חלל שהוא פתוח, כאשר תפקידם הוא להתאים את הסביבה החיצונית לסביבה הבנויה על מנת ליצור סינרגיה מושלמת בניהם. המטרה בסופו של דבר לקבל נוף מדויק ומעוצב עד לפרטי פרטים עם התאמה מושלמת לסביבה ושמירה על עיצוב אסתטי בחלל הרצוי.

 תפקידו של מעצב גינות

מעצב גינות לא נדרש לימודים גבוהים, אלא הם לומדים עיצוב פנים ומתמקצעים בעיצוב גינות, כאשר חלק ממעצבי הגינות אינם לומדים כלל לימודים הקשורים לתחום, אלא הם כישרוניים או צברו ניסיון רב בתחום. תפקידים זהה למעצבי פנים, עליהם לעצב את החלל בצורה מזמינה ולקבוע היכן יהיה כל דבר, החל מריצוף דק, פתרון הצללה, ריהוט גן, צמחיה, מערכת השקיה, דשא סינטטי או אמיתי, תאורה בחלל, אלמנטים עיצוביים וכך הלאה. למעשה, הוא מתמקצע בתכנון ועיצוב האלמנטים בחלל ופחות עוסק כמו אדריכל נוף בתכנון ממשי של הגינה.

ראו גם: עיצוב נוף


כל הזכויות שמורות גני עד עיצוב גינות 2017 אקסטרה קידום אתרים | בניית אתרים
חייג עכשיו