הקשר בין עיצוב פנים הבית לעיצוב הגינה

עיצוב פנים הוא תחום נרחב ומגוון הכולל מרכיבים שונים המשפיעים החוויה הכללית בחלל המעוצב. על מנת ליצור תחושה חיובית ומיוחדת בבית, פעמים רבות צריך לחשוב על הדברים הקטנים ביותר. יחד עם זאת, נדרשת גם ראייה מרחבית על מנת לראות את התמונה המלאה. זו הסיבה לכך שלא תמיד יש קו אחיד בין העיצוב בבית עצמו לבין העיצוב של הגינה, אך באמצעות מחשבה בכיוון זה ניתן לקבל בית יותר מחושב, המעניק תחושה אחידה, הרמונית ונעימה. בטווח הארוך, העיצוב גם יעלה את הערך הכללי של כל השטח, ולכן מדובר בנושא שכדאי לחשוב עליו לעומק כאשר דנים בעיצוב הגינה.

מדוע חשוב להקפיד על הקשר בין הבית לגינה?

לא תמיד רואים את הקשר הישיר שבין עיצוב הפנים של הבית לבין עיצוב הגינה. על מנת ליצור את החוויה האחידה שתשמור על אווירה אחידה, ולא פחות חשוב – נעימה, יש להבין שהגינה מהווה חלק מהמכלול הכללי של הבית. כלומר, בין אם הגינה היא החלק שממנו נכנסים לבית או השטח המצוי מאחוריו, היא מחוברת להוויה הביתית באופן בלתי נפרד, והתאמה בין השניים תאפשר גם להפיק את מלוא התועלת מהגינה, שבמקרים אחרים עשויה להפוך ללא יותר מ"ערוגה" שדורשת טיפול רב, אך אינה מעניקה סיפוק נפשי או תועלת יומיומית לבני הבית.

עיצוב גינות יוקרתי

מהם הקווים המנחים המשותפים בין הגינה לבית?

כאשר מעצב הפנים הוגה רעיון כללי של עיצוב פנים מודרני של הבית, לא תמיד נלקחת בחשבון הגינה, מה שמביא לכך שיש  הבדל חד מדי בין השניים, שאינו עובד לטובת אף אחד מהמרכיבים. בניגוד לאמונה הרווחת, אפשר ליצור תחושה מודרנית ומתקדמת גם בגינה, ולא רק בבית. בין הקווים המשותפים שבין השניים ניתן למצוא את הריהוט, כלומר, כאשר הריהוט של הגן מתכתב עם הריהוט בסלון, בחדר האוכל, בחדר האורחים, במטבח וכן הלאה – באופן טבעי יהיה רצון רב יותר לצאת לאכול בגינה, וזה הופך את הגינה לחלק בלתי נפרד מההוויה הביתית. בהתאם לרעיון זה יש לתכנן גם את השבילים בבית, את המרפסת הפתוחה, את הפרגולות וכיוצא באלה.

כך יוצרים קונספט אחיד לכל השטח העומד לרשותכם

בניגוד למקובל, עיצוב פנים מודרני של הבית לא בהכרח מהווה בעיה עבור עיצוב הגינה. כיום יותר ויותר חומרים חדשניים נכנסים לתחום עיצוב הגינות. לדוגמה, כיום ניתן לבנות פרגולות לגינה העשויות מאלומיניום, שמחמיא מאוד לעיצוב היי-טקי של הסלון ושל המטבח. כמו כן, עיצוב מודרני מאופיין בהרבה אור, ובאמצעות תכנון נכון של הצמחים השונים הנמצאים בגינה, אפשר ליצור תחושה דומה: שתילת שיחים נמוכים יחסית בצבעים בהירים (עלים בירוק עדין, שיחי פרחים בהירים ועוד), נטיעת פחות עצים ליצירת מרחבי פתוח יותר והשקעה ב"מבוך" קטן בין השיחים הנמוכים. כל זה, בשילוב עם פרגולה הדומה לעיצוב הפנים, יעניק גינה איכותית, חדשנית ומתקדמת שפועלת כמקשה אחת עם הבית כולו.